Všechno, co jste chtěli vědět o Krumlově, ale báli jste se zeptat.
Letiště České Budějovice – kouřová clona a kde je zdravý rozum?
07. února 2020 / Dalibor Uhlíř
Logistika se mění před očima, je potřeba se připravit na budoucí trendy!
20. ledna 2020 / Zdeňka Lovčí
Dělá to BUM! a město je na to bezzubé. Anebo ne?
02. prosince 2019 / Martin Střelec
Wintonovo dítě - Příběh židovské dívky
09. listopadu 2019 / Jan Vaněček
Potřebujeme opravdu Management Plán historického centra a podobné další studie?
01. listopadu 2019 / Jiří Čtvrtník
„Peníze tečou proudem do městské kasy.“
31. října 2019 / Zdeněk Duspiva
Otevřený dopis Sdružení cestovního ruchu Český Krumlov
28. října 2019 / Jaroslav Berka
ROZHOVOR: Jiří Muk: Projekt Medialize it je o mezinárodní výměně zkušeností
27. září 2019 / Jiří Muk
Povídání o čističce a fajnym chłopakovi
21. září 2019 / Jan Vaněček
Finanční úřad v Kaplici neskončí
23. srpna 2019 / Pavel Talíř
Dopisové přítelkyně (Pen Friends)
16. července 2019 / Jan Vaněček
Milí Krumlováci, rozmohl se nám tady takový nešvar...
29. května 2019 / Jaroslav Berka
Umělci média potřebují - projekt UNES-CO Kateřiny Šedé a jeho mediální ohlasy
26. dubna 2019 / Zdeněk Duspiva
Jak dál s rozvojovým fondem?
25. února 2019 / Zdeněk Duspiva
Gymnázium v Kaplici má šanci
18. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Připomínky opozičních zastupitelů k materiálu zastupitelstva o koupi ČOV [DOKUMENT]
17. února 2019 / ČK opozice
Podnikat během studia?
09. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Rozpočet města v rozporu s přáním koalice
03. ledna 2019 / Miroslav Máče
Vyjádření českokrumlovské koalice k memorandu opozice ze dne 27. 11. 2018 [DOKUMENT]
03. ledna 2019 / ČK koalice
Co mne napadá? Kultura je péče o duši
14. prosince 2018 / Jan Vaněček
ROZHOVOR: Ředitelka GEU Kaplice Zdeňka Lovčí: Rodinná atmosféra na škole není žádné klišé
12. prosince 2018 / Jan Bohdal
(Také) českokrumlovský spisovatel a lékař Ladislav Ptáček by se letos dožil 110 let
29. listopadu 2018 / Jan Vaněček
Volbami to nekončí. Naopak
10. října 2018 / Jaroslav Berka
Divadlo s nejvyšším stropem
14. září 2018 / Jan Vaněček
Pozoruhodný říční druh: NEOVODÁK
13. září 2018 / Václav Král
Český Krumlov a UNESCO & UNES-CO
07. září 2018 / Jan Vaněček
Stanovisko ke kopírování části programu politických stran před komunálními volbami
07. září 2018 / Petr Šandera
Jak se žilo, žije a hlavně jak se nám občanům bude v Českém Krumlově žít?
16. srpna 2018 / Jiří Čtvrtník
Recept nejen pro Krumlováky: Mám málo peněz – co s tím?
04. června 2018 / Markéta Drdová
K projektu Unes-Co Kateřiny Šedé
12. dubna 2018 / Václav Král
Našemu městu chybí již řadu let vizionář
23. února 2018 / Miroslav Páral
ROZHOVOR: Jak podpořit zaměstnanost pracovníků v Krumlově? Nástroje jsou omezené, uvědomuje si Město Český Krumlov
09. února 2018 / Jan Bohdal
ROZHOVOR: Prakticky nevidím rozdíl v kvalitě výuky v Kaplici v porovnání s tím, jak se předměty učí na vysoké škole, říká ředitel kaplického gymnázia, ekonomické školy a učiliště Ladislav Šolc
26. ledna 2018 / Jan Bohdal
Krumlováci: Chceme vědět, jak se vám ve městě žije
30. prosince 2017 / Jaroslav Berka
Český Krumlov FREE.......
28. prosince 2017 / Zdeněk Duspiva
PŘEČETLI JSME ZA VÁS: Cíl dopravní koncepce města Český Krumlov: Integrace hromadné dopravy
26. prosince 2017 / Jan Bohdal
Můj opojný Český Krumlov
26. prosince 2017 / Václav Král
TISKOVÁ ZPRÁVA: Město Český Krumlov vydává nová pravidla pro vjezd do pěší zóny15. dubna 2018 07:22 / Autor: Město Český Krumlov
Zklidnění provozu v historickém jádru Českého Krumlova mají přinést nová pravidla pro vjezd do pěší zóny, která město nyní vydává. Od 1. května 2018 vejdou v účinnost změny, které minimalizují vjezd do centra města, a tím zmírní neustále se zvyšující zatížení úzkých uliček automobilovou dopravou. Doprava v pěší zóně je dlouhodobě vnímána jako problematická, zatěžuje běžný pohyb lidí v historickém centru, a proto město Český Krumlov přichází s novými pravidly, která přemíru vozidel regulují. Základem opatření se staly výstupy z dopravní studie, která detailně zanalyzovala současný stav. „Do pěší zóny denně vjede zhruba 1 150 aut, což představuje obrovské zatížení, museli jsme proto učinit kroky, jak celou situaci řešit, aby pěší zóna skutečně byla pěší zónou,“ uvádí místostarosta Josef Hermann. Návrh pro nový režim město připravovalo více jak čtyři měsíce a jedná se o první výraznou změnu po patnácti letech, kdy se naposled měnily podmínky provozu. Podstata změny spočívá v omezení během nejexponovanější části dne, tj. od 10.00 do 16.00 hodin, kdy bude vjezd do centra regulován na maximální možnou úroveň. Toto omezení se dotýká vlastníků nemovitostí, podnikatelských subjektů a kanceláří, které sídlí v centru. Provoz výrazně zatěžují také ubytovaní návštěvníci, kteří zajíždí k penzionům a hotelům autem. A zácpy v uličkách způsobují i velká shuttle vozidla. Pro tento typ dopravy je vymezen stejný čas, kdy do centra nebudou moci vjet, a to od 10.30 do 15.00 hodin. Neomezený vjezd budou mít po celý den naopak rezidenti, kteří v centru bydlí. Bez omezení mohou do pěší zóny také vjíždět složky integrovaného záchranného systému, vozidla, která odstraňují poruchy dodávek el. energie, vody, plynu apod. a držitelé karet ZTP. Neomezený vjezd bude platit pro taxi vozidla, která mohou zajistit službu těm, kteří do centra v uvedenou dobu vjet nemohou, například hotelovým hostům, či podnikatelům. Rada města také navrhla zvýšit poplatky za vydání povolení k vjezdu do pěší zóny; zákon o místních poplatcích umožňuje maximální výši za jednorázový vjezd 200 korun, nicméně rada navrhuje zvýšení z 20 korun na 100 korun; pro taxi za nepřetržitý vjezd 2000 korun měsíčně a vozidla shuttle zaplatí 1500 korun za měsíc. Poplatky bude ještě projednávat a schvalovat zastupitelstvo města na jednání 26. dubna 2018. Bez povolenky, tedy zdarma zůstává vjezd zásobovacím vozidlům, která do centra mohou mezi 19.00 a 10.00 hodinou. Záměr uvedení nových pravidel již od února prodloužila četná jednání s podnikateli, abonenty a dalšími zainteresovanými, kterých se vjezd do vnitřního městě týká, konečná podoba pravidel tak vejde v účinnost od 1. května 2018. „Podnikatelé v cestovním ruchu se dle svých slov dokážou se změnami vypořádat, nicméně předmětem kritiky je nevhodné načasování nových regulí. Jsme si vědomi, že nová omezení přichází na začátku sezóny, což mnohým ubytovatelům může zkomplikovat informovanost hostů,“ uvádí místostarosta Josef Hermann. Zavedení omezení je první etapou, kdy město ověří, jak opatření fungují, do jaké míry se provoz v pěší zóně zklidní, nebo naopak zda nadměrně nenaroste v čase povolených vjezdů. Tento pilotní projekt by měl vést ke konečnému řešení výsuvných sloupků umístěných na třech vjezdech do pěší zóny. Sloupky by měly být řízeny chytrým systémem, který uživatelům umožní například nákup povolenek přes internet, nebo mobilní aplikaci. Celému procesu bude předcházet zpracování technické studie, stanoviska památkové péče a další náročné administrativní postupy, proto k samotné realizaci sloupků by mohlo v příštím roce.