Všechno, co jste chtěli vědět o Krumlově, ale báli jste se zeptat.
Letiště České Budějovice – kouřová clona a kde je zdravý rozum?
07. února 2020 / Dalibor Uhlíř
Logistika se mění před očima, je potřeba se připravit na budoucí trendy!
20. ledna 2020 / Zdeňka Lovčí
Dělá to BUM! a město je na to bezzubé. Anebo ne?
02. prosince 2019 / Martin Střelec
Wintonovo dítě - Příběh židovské dívky
09. listopadu 2019 / Jan Vaněček
Potřebujeme opravdu Management Plán historického centra a podobné další studie?
01. listopadu 2019 / Jiří Čtvrtník
„Peníze tečou proudem do městské kasy.“
31. října 2019 / Zdeněk Duspiva
Otevřený dopis Sdružení cestovního ruchu Český Krumlov
28. října 2019 / Jaroslav Berka
ROZHOVOR: Jiří Muk: Projekt Medialize it je o mezinárodní výměně zkušeností
27. září 2019 / Jiří Muk
Povídání o čističce a fajnym chłopakovi
21. září 2019 / Jan Vaněček
Finanční úřad v Kaplici neskončí
23. srpna 2019 / Pavel Talíř
Dopisové přítelkyně (Pen Friends)
16. července 2019 / Jan Vaněček
Milí Krumlováci, rozmohl se nám tady takový nešvar...
29. května 2019 / Jaroslav Berka
Umělci média potřebují - projekt UNES-CO Kateřiny Šedé a jeho mediální ohlasy
26. dubna 2019 / Zdeněk Duspiva
Jak dál s rozvojovým fondem?
25. února 2019 / Zdeněk Duspiva
Gymnázium v Kaplici má šanci
18. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Připomínky opozičních zastupitelů k materiálu zastupitelstva o koupi ČOV [DOKUMENT]
17. února 2019 / ČK opozice
Podnikat během studia?
09. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Rozpočet města v rozporu s přáním koalice
03. ledna 2019 / Miroslav Máče
Vyjádření českokrumlovské koalice k memorandu opozice ze dne 27. 11. 2018 [DOKUMENT]
03. ledna 2019 / ČK koalice
Co mne napadá? Kultura je péče o duši
14. prosince 2018 / Jan Vaněček
ROZHOVOR: Ředitelka GEU Kaplice Zdeňka Lovčí: Rodinná atmosféra na škole není žádné klišé
12. prosince 2018 / Jan Bohdal
(Také) českokrumlovský spisovatel a lékař Ladislav Ptáček by se letos dožil 110 let
29. listopadu 2018 / Jan Vaněček
Volbami to nekončí. Naopak
10. října 2018 / Jaroslav Berka
Divadlo s nejvyšším stropem
14. září 2018 / Jan Vaněček
Pozoruhodný říční druh: NEOVODÁK
13. září 2018 / Václav Král
Český Krumlov a UNESCO & UNES-CO
07. září 2018 / Jan Vaněček
Stanovisko ke kopírování části programu politických stran před komunálními volbami
07. září 2018 / Petr Šandera
Jak se žilo, žije a hlavně jak se nám občanům bude v Českém Krumlově žít?
16. srpna 2018 / Jiří Čtvrtník
Recept nejen pro Krumlováky: Mám málo peněz – co s tím?
04. června 2018 / Markéta Drdová
K projektu Unes-Co Kateřiny Šedé
12. dubna 2018 / Václav Král
Našemu městu chybí již řadu let vizionář
23. února 2018 / Miroslav Páral
ROZHOVOR: Jak podpořit zaměstnanost pracovníků v Krumlově? Nástroje jsou omezené, uvědomuje si Město Český Krumlov
09. února 2018 / Jan Bohdal
ROZHOVOR: Prakticky nevidím rozdíl v kvalitě výuky v Kaplici v porovnání s tím, jak se předměty učí na vysoké škole, říká ředitel kaplického gymnázia, ekonomické školy a učiliště Ladislav Šolc
26. ledna 2018 / Jan Bohdal
Krumlováci: Chceme vědět, jak se vám ve městě žije
30. prosince 2017 / Jaroslav Berka
Český Krumlov FREE.......
28. prosince 2017 / Zdeněk Duspiva
PŘEČETLI JSME ZA VÁS: Cíl dopravní koncepce města Český Krumlov: Integrace hromadné dopravy
26. prosince 2017 / Jan Bohdal
Můj opojný Český Krumlov
26. prosince 2017 / Václav Král
Letiště České Budějovice – kouřová clona a kde je zdravý rozum?07. února 2020 08:01 / Autor: Dalibor Uhlíř

„Tak máme letiště a budeme lítat z Budějc na dovolenou do celýho světa!“ Chtělo by se zvolat. Ale realita je mnohem složitější a pro vedení kraje ne příliš dobrá vizitka. V poslední době se objevily články, jak k nám z Prahy budou létat čínští turisté, jak se objevila firma se zájmem vstoupit do jednání s krajem apod. Nemohu se ubránit dojmu, že před krajskými volbami jde pouze o „PíáR“ vedení kraje a kouřovou clonu, kterou politici chtějí zakrýt svůj obří průšvih. 
Naše slavné letiště totiž z kapes nás Jihočechů spolykalo už téměř 1,5 miliardy Kč!! Je hodně laciné říct: „Zavřeme letiště a už ani korunu“, jako je stejně laciné napsat „Budeme létat na dovolenou do celého světa“. Bohužel se ukazuje, že vedení kraje nejedná s odpovědností řádného hospodáře, že strategická rozhodnutí neřeší předem, ale až když je téměř pozdě. Narovinu je třeba si ale přiznat, kdo všechno pro letiště zvednul ruku a celý megalomanský projekt průběžně podporoval. Tato hlasování jsou všechna veřejná a dostupná, takže stejně laciné je dnes říkat „my nic, my muzikanti, říkali jsme to přece od začátku“.
Že celou situaci vyřeší Cargo a nákladní letecká doprava je hodně odvážné tvrzení a hlavně 5 minut po dvanácté. Toto se mělo řešit s investory před zahájením a v průběhu projektu, toto se mělo řešit při plánovaní jižní tangenty, která sice může nákladní dopravu k letišti dostat, ale zato složitě a zdlouhavě a navíc bez garance, že na to nedoplatí obyvatelé Roudného a dalších obcí. Není to tedy spásná myšlenka, která projekt zachrání. 
Není vyřešena ani ochrana letiště, kterou je navíc v tomto okmžiku kvůli rozlehlosti pozemků souvisejících s letištěm téměř nereálné zvládnout.
Myslíte, že teroristé dneška se budou složitě dostávat na po zuby chráněná evropská letiště, nebo si „vystačí“ s jedním přístupným regionálním? 
Nejsem příznivcem různých auditů a trestních oznámení, ale 1,5 miliardy z peněz jihočeských daňových poplatníků už je slušný zásek. Ukazuje to, jak nehospodárně a nesmyslně kraj vynakládá investiční zdroje, bez politické i trestně-právní odpovědnosti. A další a další posudky za miliony nové informace nepřináší a problému nás nezbaví.
Letecká doprava není levná, nemá být levná a pro každého, není ani ekologická a v podmínkách naší malé země ani rychlá. Nebo máte pocit, že letadlem z Prahy se dostanete do Českých Budějovic rychleji, když na letišti musíte být minimálně hodinu před odletem? Doprava má být rychlá, plynulá, bez různých omezení a zbytečných komplikací. Proto potřebujeme především dokončení Dálnice D3 a propojení Prahy s Lincem, potřebujeme prodloužení Dálnice D4 a její pokračování, potřebujeme rychlé spojení mezi okresními městy v kraji, dokončení obchvatů, opravu dvojek a trojek. 
Závěr je bohužel neradostný. Provoz letecké dopravy je v našich podmínkách ztrátový a vždy bude. Kolem nás je velké množství takovýchto regionálních letišť, které mají stejný problém. Úkol zní tedy jasně: minimalizovat škody, tedy již provedené investice, a nezadlužovat do budoucna Jihočechy a kraj. Neslibovat vzdušné zámky a linky do celého světa, ale vrátit se z oblaků zpět na zem, protože přistání může být tvrdé.
Dalibor Uhlíř
Trikolora, hnutí občanů
Předseda jihočeské krajské organizace