Všechno, co jste chtěli vědět o Krumlově, ale báli jste se zeptat.
Zázraky se i dnes dějí - Křížová hora nad Českým Krumlovem
12. dubna 2022 / Dalibor Uhlíř st.
O podvodnících a šmejdech
03. února 2022 / Jan Vaněček
Plešivec nebude mít starou fabriku, bude mít nové Penny (rešerše tehdy a nyní...)
02. února 2022 / Jan Bohdal
Přání krumlovského spisovatele Jana Vaněčka do nového roku 2022
27. prosince 2021 / Jan Vaněček
Vánoční zamyšlení
19. prosince 2021 / Jan Vaněček
Kasárna ve Vyšném aneb do třetice
18. října 2021 / Jan Vaněček
Bílá paní krumlovská
07. srpna 2021 / Jan Vaněček
První český (krumlovský) Národní výbor
24. července 2021 / Jan Vaněček
Parkování na Plešivci a špatný stav povrchů na tomto krumlovském sídlišti řeší město operativně dle požadavků, potřeb a kapacity. „V současné době zde nic nového neplánujeme,“ říká tisková mluvčí Petra Nestávalová
05. července 2021 / Jan Bohdal
Nejen o Šibeničním vrchu
02. července 2021 / Jan Vaněček
Poznámka k využití bývalých krumlovských kasáren
14. června 2021 / František Mikeš
Významné kulatiny režisérky Inge Švandové
24. května 2021 / Jan Vaněček
Blue Moon
08. března 2021 / Jan Vaněček
Ústavní soud a volby
05. února 2021 / František Mikeš
Poučení z případu Florián
21. ledna 2021 / Jan Bohdal
Pochybnosti nad investicí do čističky?
15. ledna 2021 / František Mikeš
Průtahy s kauzou Čapí hnízdo
11. ledna 2021 / František Mikeš
V krizi se projeví síla a efektivnost státu při eliminaci krizových jevů
06. ledna 2021 / František Mikeš
Hraniční pásmo
21. prosince 2020 / Jan Vaněček
Migrace a volby
13. listopadu 2020 / František Mikeš
Koupit nebo nekoupit ČOV a „Obchvatný kanál“?
20. června 2020 / Antonín Princ
OTÁČIVÉ HLEDIŠTĚ: Budoucnost ve světě ojedinělé open air divadelní scény v Českém Krumlově
08. června 2020 / František Mikeš
OTÁČIVÉ HLEDIŠTĚ: Quo vadis, otáčko?
08. června 2020 / Jan Vaněček
Povídka z knihy Veselosti z krumlovského Česka: Děda Šeda
31. května 2020 / Jan Vaněček
OTÁČIVÉ HLEDIŠTĚ: Reakce na vystoupení místostarosty Martina Háka v ČT k připravované opravě otáčivého hlediště
31. května 2020 / František Mikeš
K tématu nákupu čistírny odpadních vod
24. května 2020 / František Mikeš
Jak dál rozvíjet majetek města?
18. května 2020 / František Mikeš
Vzpomínka na Františka a Dagmar Vaněčkovy
14. května 2020 / Jan Vaněček
Ředitelka Krajské hygienické stanice Kvetoslava Kotrbová: Je důležité zachovat klid a dodržovat pravidla, která jsou nastavena. Jen tak to zvládneme
24. března 2020 / Jan Bohdal
Služby cestovního ruchu budou jednou z nejpostiženějších oblastí, říká VÁCLAV STÁREK
22. března 2020 / Vojtěch Berka
Dokument: KRIZOVÝ PLÁN KRUMLOVÁCI 2020
17. března 2020 / Vojtěch Němec, Václav Velek
Letiště České Budějovice – kouřová clona a kde je zdravý rozum?
07. února 2020 / Dalibor Uhlíř
Logistika se mění před očima, je potřeba se připravit na budoucí trendy!
20. ledna 2020 / Zdeňka Lovčí
Dělá to BUM! a město je na to bezzubé. Anebo ne?
02. prosince 2019 / Martin Střelec
Wintonovo dítě - Příběh židovské dívky
09. listopadu 2019 / Jan Vaněček
Potřebujeme opravdu Management Plán historického centra a podobné další studie?
01. listopadu 2019 / Jiří Čtvrtník
„Peníze tečou proudem do městské kasy.“
31. října 2019 / Zdeněk Duspiva
Otevřený dopis Sdružení cestovního ruchu Český Krumlov
28. října 2019 / Jaroslav Berka
ROZHOVOR: Jiří Muk: Projekt Medialize it je o mezinárodní výměně zkušeností
27. září 2019 / Jiří Muk
Povídání o čističce a fajnym chłopakovi
21. září 2019 / Jan Vaněček
Finanční úřad v Kaplici neskončí
23. srpna 2019 / Pavel Talíř
Dopisové přítelkyně (Pen Friends)
16. července 2019 / Jan Vaněček
Milí Krumlováci, rozmohl se nám tady takový nešvar...
29. května 2019 / Jaroslav Berka
Umělci média potřebují - projekt UNES-CO Kateřiny Šedé a jeho mediální ohlasy
26. dubna 2019 / Zdeněk Duspiva
Jak dál s rozvojovým fondem?
25. února 2019 / Zdeněk Duspiva
Gymnázium v Kaplici má šanci
18. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Připomínky opozičních zastupitelů k materiálu zastupitelstva o koupi ČOV [DOKUMENT]
17. února 2019 / ČK opozice
Podnikat během studia?
09. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Rozpočet města v rozporu s přáním koalice
03. ledna 2019 / Miroslav Máče
Vyjádření českokrumlovské koalice k memorandu opozice ze dne 27. 11. 2018 [DOKUMENT]
03. ledna 2019 / ČK koalice
Co mne napadá? Kultura je péče o duši
14. prosince 2018 / Jan Vaněček
ROZHOVOR: Ředitelka GEU Kaplice Zdeňka Lovčí: Rodinná atmosféra na škole není žádné klišé
12. prosince 2018 / Jan Bohdal
(Také) českokrumlovský spisovatel a lékař Ladislav Ptáček by se letos dožil 110 let
29. listopadu 2018 / Jan Vaněček
Volbami to nekončí. Naopak
10. října 2018 / Jaroslav Berka
Divadlo s nejvyšším stropem
14. září 2018 / Jan Vaněček
Pozoruhodný říční druh: NEOVODÁK
13. září 2018 / Václav Král
Český Krumlov a UNESCO & UNES-CO
07. září 2018 / Jan Vaněček
Stanovisko ke kopírování části programu politických stran před komunálními volbami
07. září 2018 / Petr Šandera
Jak se žilo, žije a hlavně jak se nám občanům bude v Českém Krumlově žít?
16. srpna 2018 / Jiří Čtvrtník
Recept nejen pro Krumlováky: Mám málo peněz – co s tím?
04. června 2018 / Markéta Drdová
K projektu Unes-Co Kateřiny Šedé
12. dubna 2018 / Václav Král
Našemu městu chybí již řadu let vizionář
23. února 2018 / Miroslav Páral
ROZHOVOR: Jak podpořit zaměstnanost pracovníků v Krumlově? Nástroje jsou omezené, uvědomuje si Město Český Krumlov
09. února 2018 / Jan Bohdal
ROZHOVOR: Prakticky nevidím rozdíl v kvalitě výuky v Kaplici v porovnání s tím, jak se předměty učí na vysoké škole, říká ředitel kaplického gymnázia, ekonomické školy a učiliště Ladislav Šolc
26. ledna 2018 / Jan Bohdal
Krumlováci: Chceme vědět, jak se vám ve městě žije
30. prosince 2017 / Jaroslav Berka
Český Krumlov FREE.......
28. prosince 2017 / Zdeněk Duspiva
PŘEČETLI JSME ZA VÁS: Cíl dopravní koncepce města Český Krumlov: Integrace hromadné dopravy
26. prosince 2017 / Jan Bohdal
Můj opojný Český Krumlov
26. prosince 2017 / Václav Král
Parkování na Plešivci a špatný stav povrchů na tomto krumlovském sídlišti řeší město operativně dle požadavků, potřeb a kapacity. „V současné době zde nic nového neplánujeme,“ říká tisková mluvčí Petra Nestávalová05. července 2021 07:24 / Autor: Jan Bohdal

Parkování na Plešivci čekají jen operativní opravy a obnovy povrchů, počet parkovacích míst se rozšiřovat nebude. „Pokud je zjištěn špatný stav povrchu, je nutné podávat adresné připomínky,“ upozorňuje mluvčí Petra Nestávalová. Personální kapacity pro správu rozsáhlé agendy má město omezené. „Na agendu, týkající se 102,5 km místních a účelových komunikací, 32,35 km chodníků, 28 mostů a nepočítaně propustků disponuje Odbor správy majetku a investic jedním pracovníkem, který má na starost veškeré tyto dopravní stavby, mosty a jiné stavby (např. opěrné zdi),“ vysvětluje mluvčí. Obnova povrchu komunikací na Plešivci by stála 6 až 8 milionů korun, město se snaží získat prostředky z dotace.
Krumlováci.cz: 17. června v odpoledních hodinách probíhala obnova značení parkovacích míst v jedné části sídliště, jak bude pokračovat další značení parkovacích míst, v jakém termínu?
Petra Nestávalová, tisková mluvčí ČK: V tuto chvíli není stanoven další termín pro další obnovu značení. Řídí se operativně dle požadavků, potřeb, kapacity.
K: Budou provedeny nějaké další změny, co do opravy povrchů, například na přilehlých chodnících?
PN: V současné době zde nic nového neplánujeme.

K: Některé části plešiveckých chodníků jsou doslova v havarijním stavu, neudržované a například poskládané z nejrůznějších dlažic. Spáry mezi nimi již téměř neexistují a obyvatelé si stěžují na bezpečnost pohybu po chodníku. Neplánujete ani částečnou údržbu v těchto rizikových lokalitách?
PN: Je to příliš obecné vyjádření, schází upřesnění. Na agendu, týkající se 102,5 km místních a účelových komunikací, 32,35 km chodníků, 28 mostů a nepočítaně propustků disponuje Odbor správy majetku a investic jedním pracovníkem, který má na starost veškeré tyto dopravní stavby, mosty a jiné stavby (např. opěrné zdi). Vedle údržby, správy dokumentace a zajištění potřebné evidence a administrace k jednotlivým stavebním objektům má na starost i realizaci investičních akcí na všech těchto objektech. O stavu komunikací a chodníků víme mnohé, ale s ohledem na jejich rozsah nevíme určitě vše. Finančních prostředků na údržbu, správu a opravu je v rozpočtu méně, než by odpovídalo velikosti a významu tohoto majetku.
Pokud je zjištěn špatný stav povrchu, je nutné podávat adresné (a vzhledem k rozsahu tohoto majetku i účelné) připomínky. K oznámení stavu je možné využít aplikace Hlášení závad na webu města.
K: Normy pro rozměry parkovacích stání se za uplynulé roky změnily. Parkovací místa na Plešivci ale byla obnovená podle původních rozměrů. Mysleli na to zpracovatelé při obnově míst? Neuvažujete o možnosti rozšíření parkovacích míst tam, kde by se to z takových místních důvodů vyplatilo? 
PN: Normy se sice změnily, ale k horšímu (tedy jak pro koho, protože došlo ke zvětšení parkovacího stání asi o 25 cm). Jak dál s parkováním na Plešivci již bylo řešeno opakovaně na řadě pracovních skupin (územní plán, doprava v klidu, KUPMI, jak dál s parkováním ve městě apod.). Závěr byl jednoznačný. Již dále nerozšiřovat počet parkovacích míst, protože to nikam nevede.
Zajímavé zjištění k tomuto tématu uváděl při projednávání územní studii veřejného prostranství p. arch. J. Našinec. Při zajišťování podkladů pro územní studii zjistil, že se v části města spadající do lokality sídliště Plešivec nachází kolem jednoho tisíce parkovacích stání (včetně míst, která jsou v garážích, jichž je v této lokalitě mnoho), takže na počet bytových jednotek vychází poměr, který jinde v Českém Krumlově nenajdete – tak příznivý k vlastníkům automobilů. Současně ve studii doporučoval, aby se dále nerozšiřovala místa pro parkování.
K: Jaké náklady jsou spojeny s obnovou parkovacích míst?
PN: Obnova povrchu komunikací včetně parkovacích stání na sídlišti Plešivec byla při posledním pokusu o podání žádosti o dotaci na provedení těchto prací odhadnuta někde ve výši kolem 6 až 8 miliónů korun. 
K: Předpokládám tedy, že předchozí podání žádostí byly neúspěšné. Proč? Co město dělá proto, aby úspěšně získalo prostředky na provedení těchto prací? Neexistuje cesta financování z vlastních prostředků?
PN: Neúspěch není dán pochybením na straně města, ale převisem poptávky na tomto dotačním titulu.
K: Kdo nebo jaká firma provádí obnovu parkovacích míst? Tuto částečnou nedotovanou obnovu (resp. značení) město hradí z vlastních prostředků? Jaké jsou náklady?
PN: Parkovací místa – značení zadává Odbor dopravy a silničního hospodářství, případné opravy zadává Odbor správy majetku a investic většinou u společnosti Služby města Český Krumlov. Přehled o jednotlivostech a uvedené podrobnosti nevedeme.
Za rozhovor děkuje Jan Bohdal